Para Bailar Casino

Adalberto Alvarez y su Son
(Bismusic)

Reviewed by: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Traducido por: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

English

Español

On his second release for Bis records, Mr. Alvarez delivers a solid set that mixes son and timba in a perfect formula. Paying homage to casino style salsa, the title track instructs dancers how to move to this infectious form of dancing.

Once again he has reconstructed his band with new vocalists Aldo Miranda, Yasser Fernández and Engels Contreras, bringing new energy to this smoking group.
 
"Raíces" speaks of the origins of Cuban music with Joel Cuesta showcasing his skills on congas, rompiendo los cueros. On "Tumba, timbal y bongó", Dorgeris gives a tantalizing piano solo before the percussion of Ulises Texidor, Luis Alvarez and Joel Cuesta demonstrate that no matter how many years have passed, Cuba is still king.
 
Something different is also very evident in this recording and that's the trombone. Adalberto has incorporated the trombone to give the band a bit more power and that evident on the tour de force and soon to be classic, "Deja la mala noche." This song is Timba at its best, with hooks on every turn, incorporating a bit of Paulito's classic "La Habana" and therefore doubling the pleasure.
 
Adalberto Alvarez has evolved through the years but has always maintained the Son at the forefront, demonstrating you don't have to sell out to make good music.
En su segundo álbum para el sello Bis, el Sr. Alvarez entrega un set sólido que mezcla el son y la timba en una fórmula perfecta. Rinde homenaje al casino en la canción titular, e imparte lecciones a los bailadores sobre cómo moverse en esta forma infecciosa de baile.
 
Una vez más ha cambiado los integrantes de su conjunto con los nuevos vocalistas, Aldo Miranda, Yasser Fernández y Engels Contreras, creando una nueva energía a este grupo ardiente.
 
"Raíces" habla de los orígenes de la música cubana, destacando las habilidades de Joel Cuesta en congas, rompiendo los cueros. En el tema "Tumba, timbal y bongó", Dorgeris, rinde un sólo de piano tantalizante, justo antes de que la percusión de Ulises Texidor, Luis Alvarez y Joel Cuesta demuestra que a pesar de los años que han pasado, Cuba sigue siendo el rey.
 
Algo muy distinto está evidente también en esta grabación y eso es el trombón. Adalberto ha incorporado el trombón para darle más poder al conjunto y eso se ve en el tema (que pronto se convertirá en clásico), "Deja la mala noche". Esta canción es un ejemplo de lo mejor de la Timba, con ganchos a cada vuelta, incorporando algo del tema clásico de Paulito, "La Habana", doblando así el placer de escucharlo.
 
Adalberto Alvarez ha evolucionado tras los años pero siempre ha mantenido el Son enfrente de todo, demostrando que uno no tiene que venderse el alma para hacer buena música.

Songs / Canciones:

 

1. Para bailar casino
2. Loco enamorado
3. Raíces
4. Deja la mala noche
5. Esa mujer
6. Tumba, timbal y bongó
7. Señora
8. El hechizo
9. Máquina para bailar
10. Son para un amor sincero
11. Loco enamorado (Versión Bolero)

 

Musicians / Músicos:

 
Adalberto Álvarez Zayas - Director
Dorgeris Álvarez Balart - Piano
Aldo Isidro Miranda Álvarez - Cantante
Yasser Fernández Escalona - Cantante
Engels Pedro Contreras Tórtolo - Cantante
René Sixto Oviedo Ayala - Bajo
Roberto Linares Brown - Teclado
Luis Orlando Álvarez Artola - Paila
Joel Cuesta Fernández - Tumbadora
Ulises Texidor Pascual - Bongó
Eduardo Enrique Carranza Acevedo - Güiro
Adonis Rodríguez Rodríguez - Trompeta
Uyuni Martínez Romero - Trompeta
Jorge Oliva González - Trombón
Roilan Borrero Dunet - Trombón

 

 

Esta página fue actualizada / this page was updated on 03-Apr-2013