SalsaPower, the largest Salsa website on the Internet

 


La Máxima 79 - Regresando al Guaguancó

Regresando al Guaguancó

La Máxima 79
(Smayra) 2013

Reviewed by/Reseña por: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Translated by/Traducido por: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

English

Español

Straight out of Italy, comes a band that knows that salsa dura is not about hardness but about style and variety. And man, they have plenty of both!

From the opening of "Pobrecita", La Máxima 79 delivered an infectious groove with organ and boogaloo touches (the song repeats again this time with an old vinyl sound). "Lápiz y papel" has a groove similar to Joe Cuba's "Bang Bang". The pachanga style of "La pachanga de Don Juan" has infectious solos of violin and flute by Davide Rizzuto and Tony Landolina respectively.

I'm sure Tito Puente, Cal Tjader and Joe Cuba are smiling after they hear the vibes stylings of Fabrizio Francoforte on "Singapore vibes". The only cover on this recording is a South American classic of Los Dementes, "El trigueño cintura". Here Massimo Scalici gives a wonderful piano solo, harcking back to Markolino Dimond.

Through it all, the Cuban soneros do an outstanding job, each with a different style and variety. And those are the words to describe this recording, style and variety. A must!

Directo de Italia, surge una banda que sabe que la salsa dura no se trata de dureza, sino de estilo y variedad. Y hombre, tienen un montón de ambos.

Desde la apertura de "Pobrecita", La Máxima 79 entrega un surco infeccioso con toques de órgano y boogaloo (la canción se repite esta vez con un sonido de vinilo viejo). "Lápiz y papel" tiene una onda similar a la de "Bang Bang" de Joe Cuba. El estilo de la pachanga de "La pachanga de Don Juan" tiene infecciosos solos de violín y flauta por Davide Rizzuto y Tony Landolina respectivamente.

Estoy seguro de que Tito Puente, Cal Tjader y Joe Cuba están sonriéndoses cuando escuchan los estilismos de vibráfono de Fabrizio Francoforte en "Vibraciones de Singapur". La única cubierta en esta grabación es un clásico Sudamericano de Los Dementes, "El trigueño cintura". Aquí Massimo Scalici da un maravilloso solo de piano, acordándonos a Markolino Dimond.

A pesar de todo, los soneros cubanos hacen un trabajo excepcional, cada uno con un estilo diferente y variedad. Y esas son las palabras para describir esta grabación, estilo y variedad. Debes conseguirlo!

Songs / Canciones

1 - Pobrecita
2 - Singapore vibes
3 - Lápiz y papel
4 - No sirvo pa' queso
5 - La pachanga de Don Juan
6 - El trigueño cintura
7 - Había cavour
8 - Esa mujer
9 - El niño me dejó
10 - Descarga Changó
11 - Mi chula
12 - The Chicken
13 - Pobrecita old vinyl sound
14 - El trigueño cintura old vinyl sound

Musicians / Músicos

Fabrizio Zoro - Director, composer, bongó, güiro
Massimo Scalici - Arranger, piano
Gerardo Vitale - Saxes
Salvatore Pizzurro - Trombone
Giuseppe Filippi - Bass
Samuele Davi - Trumpet
Aldo Olvieri - Trumpet
Umberto Nocita - Congas
Fabrizio Francoforte - Vibes, timbales
Davide Rizzutto - Violin
Tony Landolina - Flute
El Guille - Vocals
Leo Wilber - Vocals
El bandera - Vocals

 

 

Esta página fue actualizada / this page was updated on 10-Oct-2013

Salsa en Oslo, Noruega. Salsa in Oslo Norway

At SalsaPower we strive to always post up-to-date and accurate event listings.
You should always confirm the event information with the actual event organizers.
If you find an error, please advise us. SalsaPower is not liable for any inaccuracies posted here.

Salsa en Oslo, Noruega. Salsa in Oslo Norway

En SalsaPower siempre hacemos todo lo posible para mantener la información de eventos actualizada.
De todas maneras, debes siempre confirmar dicha información con los organizadores del evento.
Si encuentras un error, por favor, haznoslo saber!
SalsaPower no se hace responsable por cualquier equivocación aquí publicada.

Salsa en Oslo, Noruega. Salsa in Oslo Norway